Κυριακή, Σεπτεμβρίου 14, 2008

Η ομαδική εργασία του μαθήματος


Το Εργαστήριο Πολυμέσων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σκοπεύει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει σειρά επαναλαμβανόμενων σεμιναρίων με θέμα «Δημιουργικότητα και Καινοτομία».
Σκοπός κάθε τέτοιου σεμιναρίου θα είναι αφ’ ενός να παρουσιάσει τις έννοιες της δημιουργικότητας και της καινοτομίας με ιδιαίτερη εφαρμογή στο χώρο των επιχειρήσεων και αφ’ ετέρου να εξασκήσει τους συμμετέχοντες στην ανάπτυξη τής δημιουργικής σκέψης μέσω παιχνιδιών και επίλυσης προβλημάτων.
Στην ύλη του σεμιναρίου περιλαμβάνονται: Ορισμοί τής δημιουργικότητας. Πηγές προέλευσης, κοινωνικό πλαίσιο και κίνητρα δημιουργικής σκέψης. Μέθοδοι μελέτης τής δημιουργικότητας. Μελέτες περιπτώσεων δημιουργικών ανθρώπων. Καινοτομία – ορισμοί, μέθοδοι προώθησης καινοτόμων ιδεών. Παραδείγματα καινοτόμων ενεργειών στο χώρο των επιχειρήσεων. Παιχνίδια και τεχνικές ανάπτυξης καινοτόμων και δημιουργικών σκέψεων.
Το συγκεκριμένο σεμινάριο θα προσφερθεί σε δύο κατηγορίες δυνητικά ενδιαφερόμενων σπουδαστών: (α) Στελέχη εργαζόμενα σε επιχειρήσεις που δίνουν έμφαση στην δημιουργικότητα και την καινοτομία και (β) αποφοίτους πανεπιστημιακών τμημάτων που ενδιαφέρονται να έχουν πιστοποιημένα παρακολουθήσει εκπαιδευτικό σεμινάριο σε θέματα δημιουργικότητας, καθώς ενδιαφέρονται να αναζητήσουν εργασία σε κλάδους όπου αυτό θεωρείτε ιδιαίτερο προσόν (π.χ. διαφήμιση).
Στα πλαίσια της συνεργασίας που έχετε με το Εργαστήριο, σας ανατίθεται να μελετήσετε περαιτέρω το σχεδιασμό, και την επικοινωνία του συγκεκριμένου σεμιναρίου. Οι προτάσεις σας καλό θα είναι να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:
(α) Πως θα μπορούσε να γίνει εφικτό, το συγκεκριμένο σεμινάριο να προσφέρει σε όσους σπουδαστές το παρακολουθήσουν μια συναρπαστική εμπειρία;
(β) Πως θα μπορούσε να γίνει εφικτό, να επεκταθεί η συγκεκριμένη εμπειρία;
(γ) Πως θα μπορούσε να γίνει εφικτό, να επαναληφθεί η συγκεκριμένη εμπειρία;
(δ) Πως θα μπορούσε να γίνει εφικτό, να αναβαθμιστεί η συγκεκριμένη εμπειρία;
(ε) Πως θα μπορούσε να γίνει εφικτό, να ενημερωθεί η συγκεκριμένη εμπειρία;
Με αφορμή τις προτάσεις σας σχετικά με τον σχεδιασμό της στοχευόμενης εμπειρίας των δυνητικών σπουδαστών του σεμιναρίου δημιουργικότητας, σας ζητείται να προτείνεται “ιδέες” για την επικοινωνιακή προβολή του σεμιναρίου. Η επικοινωνιακή προβολή θα περιλαμβάνει μια καμπάνια τριών διαδοχικών διαφημιστικών μηνυμάτων τα οποία θα προβληθούν σε περιοδικά, εφημερίδες, στο διαδίκτυο, σε αφίσες, ενδεχόμενα και σε ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό κανάλι. Για κάθε μήνυμα θα πρέπει να γίνεται κατανοητό πλήρως η προσλαμβάνουσα εντύπωση του δέκτη, και γι’ αυτό θα πρέπει να γίνεται αποτύπωση της αναπαράστασης του (π.χ. μακέτα στην περίπτωση της αφίσας, storyboard στην περίπτωση πρότασης για τηλεοπτική διαφήμιση, κλπ.). Οι άξονες και τα βασικά στοιχεία της εργασίας θα πρέπει να επικοινωνηθούν κατά την παράδοση της με παρουσίαση, με τον τρόπο που θεωρεί καταλληλότερο η κάθε ομάδα.
Οι άξονες αξιολόγησης της εργασίας σας θα είναι:
(α) Η πρωτοτυπία και η αυθεντικότητα των προτάσεων και των μηνυμάτων σας.
(β) Η εφικτότητα των προτάσεων, και η υλοποιησιμότητα των μηνυμάτων σας.
(γ) Το στοιχείο της έκπληξης, με σκοπό την προσέλκυση της προσοχής που θα διαθέτουν οι προτάσεις και τα μηνύματα σας.
(δ) Η ένταξη στοιχείων του γνωστικού πλαισίου του μαθήματος, (π.χ. η διήγηση ιστοριών, χρήση εργαλείων δημιουργικής ανάπτυξης) στα πλαίσια της εργασίας σας.
Μαρία Κωνσταντοπούλου
Ανδρέας Ευαγγελάτος

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα.

Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση σχετικά με τον ένα γρίφο που έβαλε η κ. Κωνσταντοπούλου στην εξέταση του Σαββάτου.

Η ερώτηση είναι:
"Έχουμε 4 κουτιά, τα οποία ζυγίζουν 100 γραμμάρια το καθένα. Μέσα έχουν από 10 νομίσματα, τα οποία ζυγίζουν 10 γραμμάρια το καθένα. Μας είπαν ότι έχει κλαπεί ένα νόμισμα από το ένα κουτί, αλλά δεν ξέρουμε ποιο. Πώς θα βρούμε με δύο μόνο ζυγίσματα το ελαφρύτερο κουτί;"

Η απάντηση θεωρώ ότι είναι η εξής: χωρίζουμε τα 4 κουτιά σε 2 ζευγάρια. Ζυγίζουμε το πρώτο ζευγάρι. Αν το ελαφρύτερο κουτί είναι ένα από αυτά, το βρίσκουμε στο πρώτο ζύγισμα, αφού η ζυγαριά μας δείχνει ποιο είναι πιο ελαφρύ. Αν όχι, ζυγίζουμε και το δεύτερο ζευγάρι και βρίσκουμε στα άλλα δύο ποιο είναι το ελαφρύτερο.

Βγαίνοντας από τις εξετάσεις, ρώτησα την κ. Κωνσταντοπούλου ποια είναι η σωστή λύση και μου είπε ότι ζυγίζουμε το πρώτο ζευγάρι και αν βρούμε ότι είναι εκεί το ελαφρύτερο νόμισμα, το ξαναζυγίζουμε με ένα από τα άλλα δύο. Αν είναι ίσα, τότε ελαφρύτερο είναι το άλλο. Κάπως έτσι..

Ξέρω τον συγκεκριμένο γρίφο με την παραλλαγή ότι μέσα στα 4 κουτιά υπάρχουν από 10 νομίσματα, αλλά ένα κουτί περιέχει ένα νόμισμα το οποίο είναι κάλπικο και δεν ξέρουμε αν είναι ελαφρύτερο ή βαρύτερο και πρέπει να βρούμε το κουτί με δύο ζυγίσματα.
Στην περίπτωση αυτή, έχει νόημα η δεύτερη λύση: ζυγίζεις το πρώτο ζευγάρι (έστω Α και Β). Αν τα κουτιά είναι ισοβαρή, τότε ζυγίζεις ένα από τα κουτιά αυτά (έστω το Α) με ένα από αυτά του δεύτερου ζευγαριού (έστω το Γ). Αν και πάλι είναι ίσα, τότε το κάλπικο νόμισμα βρίσκεται στο κουτί Δ. Αν όχι, τότε το κουτί που ψάχνουμε είναι το Γ.

Στο θέμα που ζητήθηκε σ'εμάς όμως, θεωρώ ότι το δεύτερο ζύγισμα, αν έχουμε βρει ότι το κουτί είναι στο πρώτο ζευγάρι, δε χρειάζεται, δεδομενου ότι ψάχνουμε εκ των προτέρων για το ελαφρότερο κουτί.

Μπορείτε σας παρακαλώ να πείτε τις λύσεις που δώσατε εσείς και αν γίνεται, να πουν τη γνώμη τους και οι διδάσκοντες, για να ξέρουμε ποια (ή ποιες) είναι η σωστή λύση (ή λύσεις).

Ευχαριστώ.

Γεωργία Ν.

Ανώνυμος είπε...

Η σωστή απάντηση είναι η εξής:

Παίρνουμε δυο από τα τέσσερα κουτιά, έστω το Α και το Β, και τα ζυγίζουμε. Αν το σύνολο είναι μικρότερο από 200 γραμμάρια, βγάζουμε το ένα κουτί, έστω το Β και ξαναζυγίζουμε το Α μόνο του. Αν το Α ζυγίζει λιγότερο από 100 γρ. τότε αυτό είναι το ελαφρύτερο. Αν το Α ζυγίζει 100 γραμμάρια, τοτε το Β είναι το ελαφρύτερο.

Αν τα δυο πρώτα κουτιά ζυγίζουν 200γρ. παίρνουμε ένα κουτί από αυτά που έμειναν, έστω το Γ, και το ζυγίζουμε. Αν ζυγίζει λιγότερο από 100 γραμμάρια τότε αυτό είναι το ελαφρύτερο. Αν το Γ ζυγίζει 100 γραμμάρια τότε το τελευταίο κουτί, το Δ είναι το ελαφρύτερο.

Σε κάθε περίπτωση χρησιμοποιήσαμε τη ζυγαριά μόνο δυο φορές.

Μ. Κωνσταντοπούλου

Ανώνυμος είπε...

Τώρα κατάλαβα. Εγώ θεώρησα πως το ζύγισμα γίνεται σε ζυγό (δηλαδή κάθε ζύγισμα μας δείχνει αν τα κουτιά είναι ίσα ή το ένα είναι ελαφρύτερο ή βαρύτερο), ενώ η λύση απαιτεί τα ζυγίσματα να γίνουν σε ζυγαριά, όπου μπορούμε να ζυγίσουμε σε απόλυτο μέγεθος ένα κουτί κάθε φορά.

Ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη για το λάθος, αλλά αντικαταστήστε με 400 γρ. όπου γράφει 200, και με 200 όπου γράφει 100, γιατί έχει παραλειφθεί το απόβαρο των κουτιών. Κατά τα υπόλοιπα η απάντηση είναι σωστή.

Μαρία Κωνσταντοπούλου

Ανώνυμος είπε...

ΟΚ, εδω υπαρχει θεμα ορισμου της λεξης! Παντως κ.Κωνσταντοπουλου κι εγω θεωρησα την "ζυγαρια" ως ζυγο. Και σε αλλα 2 ατομα που ανεφερα τον γριφο, εδωσαν απαντηση σκεφτομενα την "ζυγαρια" ως ζυγο...4 στα 4... το διαγωνισμα ειχε bug!!
Υπαρχουν αλλοι με το ιδιο προβλημα;

Σπυρος.

Ανώνυμος είπε...

Η λύση του ζυγού ελήφθη υπόψιν στη βαθμολογία - το bug ψόφησε!

Μ. Κωνσταντοπούλου

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα!
θα θέλαμε διευκρινίσεις σχετικά με την ομαδική εργασία. Συγκεκριμένα για το τί ακριβώς σημαίνει "επανάληψη εμπειρίας", "αναβάθμιση εμπειρίας" και "ενημέρωση εμπειρίας".
Ευχαριστούμε!!!
(συγχωρέστε μου τη λακωνικότητα αλλά μόλις ξύπνησα και βιώνω έλλειψη καφεϊνης....)

Ηλίας Μυτάτος

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Ηλία

Στην εργασία που σας έχει ανατεθεί ως "εμπειρία" εννοείται το σύνολο των προσλαμβανουσών εμπειριών τις οποίες θα αποκτήσουν οι συμμετέχοντες σε κάποιο από τα επαναλλαμβανόμενα σεμινάρια που θα γίνουν με θέμα "Δημιουργικότητα και Καινοτομία".

Το ζητούμενο από εσάς είναι να κάνετε προτάσεις (ιδέες) για τρόπους με τους οποίους η εμπειρία αυτή θα μπορούσε να είναι (α) συναρπαστική (β) επεκτεινόμενη (γ) επαναλλαμβανόμενη και (δ) αναβαθμιζόμενη, για τα άτομα που θα συμμετάσχουν στα σεμινάρια αυτά. Παραδείγματα για συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους μπορείς να το επιτύχεις θα βρεις στις σελίδες 27 έως 36 του βιβλίου "ALL Business is SHOW BUSINESS".

Επίσης θα βοηθηθείς πολύ αν, αφού βάλεις στο μυαλό σου την "κεντρική ιδέα" που έχεις διαμορφώσει για την συγκεκριμένη υπηρεσία που νομίζεις ότι πρέπει να προσφερθεί, στη συνέχεις απαντήσεις πειστικά τις 5 ερωτήσεις της σελίδας 37 του ανωτέρω βιβλίου.

Α. Ευαγγελάτος